Прочитай текст и отметь, какие предложения (1-6) соответствуют содержанию (Т), какие - нет (F) и о чём в тексте не упоминается (NS).
Old and New Festivals
Старые и Новые праздники
Thousands of years ago people celebrated special times. New plants and animals in the spring were all important for them and they had special festivals to celebrate the longest day of summer, good food from the trees and other things. Later old and new festivals came together as Easter, Christmas and other celebrations as well. Now spring has eggs at Easter and winter - the wonderful traditions of Christmas food and presents. But there are new celebrations too - for example Mother’s Day. People celebrate it in the USA, Canada, Australia and New Zealand too.
Тысячи лет назад люди отмечали особые дни. Все новые растения и животные весной были важны для них, и у них были специальные праздники, чтобы отпраздновать самый длинный день лета, хорошую еду с деревьев и другие вещи. Позже старые и новые праздники объединились в Пасху, Рождество и другие праздники. Теперь весной на Пасху есть яйца, а зимой - замечательные традиции рождественской еды и подарков. Но есть и новые праздники - например, День матери. Люди празднуют его также в США, Канаде, Австралии и Новой Зеландии.
People celebrated special days in ancient times. (Т)
В древние времена люди отмечали особые дни.
People who lived many centuries ago celebrated the longest day of summer. (Т)
Люди, жившие много веков назад, отмечали самый длинный летний день.
All festivals appeared in spring. (NS)
Все праздники появлялись весной.
People do not celebrate festivals in autumn. (F)
Люди не празднуют праздники осенью.
People celebrate only old festivals. (F)
Люди празднуют только старые праздники.
People in America celebrate Mother’s Day on the 8th of March. (NS)
Люди в Америке празднуют День матери 8 марта.
Решебник
"Rainbow English - Контрольные работы" по предмету Английский язык за 6 класс.
Aвторы:
Афанасьева О.В., Баранова К.М., Михеева И.В.
Задание
Прочитай текст и отметь, какие предложения (1-6) соответствуют содержанию (Т), какие - нет (F) и о чём в тексте не упоминается (NS).