Use the headlines to make notes under the headings: who - when - where - what. Use your notes to tell the class what each news item is about.
Используйте тексты, чтобы сделать тезисы под заголовками. Используйте свои тезисы, чтобы рассказать классу, о чем каждая новость.
Text А
• Who: a woman from Vancouver
Женищина из Ванковера
• When: one day after Paula's work day
однажды после рабочего дня Паулы
• Where: in the kitchen
на кухне
• What: the bear ate Paula's porridge
медведь съел кашу Паулы
• Talk: The two-years-old brown bear was found eating porridge in the kitchen when Paula came home after work.
Двухлетний бурый медведь был обнаружен за поеданием каши на кухне, когда Паула вернулась домой после работы.
Text В
• Who: deadly scorpion and a brave man
смертельно опасный скорпион и храбрый мужчина
• When: while the rest of the family were hiding
пока семья пряталась
• Where: on a kitchen table
на кухонном столе
• What: the man caught the beast
мужчина поймал бестию
• Talk: The brave man caught a deadly scorpion found on a kitchen table while the rest of the family were hiding
Пока вся семья пряталась храбрый мужчина поймал смертельно опасного скорпиона, обнаруженного на кухонном столе.
Text C
• Who: the dog named Buddy
пёс по имени Дружок
• When: yesterday
вчера
• Where: in the river
в реке
• What: the dog saved a boy's life
собака спасла мальчику жизнь
• Talk: The dog named Buddy saved an 8-year-old boy's life when it pulled him from the river.
Пёс по имени Дружок спас восьмилетнему мальчику жизнь, когда вытащил его из реки.
Text D
• Who: а player for a Lincolnshire football team
игрок футбольной команды Линкольншира
• When: yesterday
вчера
• Where: doesn't say
не говорится
• What: the player scored 16 goals and broke a record
игрок забил 16 голов и побил рекорд
• Talk: The player for a Lincolnshire football team scored 16 goals and broke a record in a match yesterday
Игрок футбольной команды Линкольншира забил 16 голов во вчерашнем матче и побил рекорд.
Learning grammar structures
When you learn an English grammar structure, you can compare it to the grammar equivalent in your own language. This will help you learn the new structure more easily.
Когда вы учите структуру английской грамматики, вы можете сравнивать ее с грамматическими эквивалентами вашего языка. Это поможет вам легче выучить новую структуру.
Решебник
"Spotlight - Учебник" по предмету Английский язык за 7 класс.
Aвторы:
Ваулина Ю.Е., Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В.
Задание
Use the headlines to make notes under the headings: who - when - where - what. Use your notes to tell the class what each news item is about. Используйте тексты, чтобы сделать тезисы под заголовками. Используйте свои тезисы, чтобы рассказать классу, о чем каждая новость.