Multiple Matching
There are five monologues in this part of the exam, with six statements to match them with. Read the statements before you listen and underline the key words. Listen for words that mean the same as the words you underlined - the exact words will not be in the recording. Try to think of why the speaker is talking - are they trying to describing something, explaining something, or giving some other kind of information.
Пять монологов и шесть утверждений для соотнесения в этой части. Прочитайте утверждения до того как начнете слушать и подчеркните ключевые слова. Слушайте слова, которые имеют такое же значение, что и слова, выделенные вами, так как именно тех слов не будет в аудиозаписи. Постарайтесь понять причину монологов говорящих, они стараются описать что-то, объяснить что-то или дать какую-то другую информацию.
Read sentences 1-3 and look at the underlined words. Read sentences A-С and match them with sentences 1-3. Which words helped you to decide?
Прочти предложения 1-3 и посмотри на выделенные слова. Прочти предложения А-С и соотнеси их с предложениями 1-3. Какие слова помогли вам принять решение?
The speaker talks about his/her favourite subject. - С) I look forward to History class because it's so interesting.
Говорящий говорит о его/ее любимом школьном предмете. - Я с нетерпением жду урока истории, поскольку он интересный.
The speaker describes his/her school building. - В) It's got modern classrooms and a big Chemistry lab.
Говорящий описывает здание его/ее школы. - В ней есть современные классы и большая химическая лаборатория.
The speaker explains why he/she is upset with his/her friend. - A) She gave away my secret to everyone in class.
Говорящий объясняет, почему он/она расстроен своим другом/своей подругой. - Она разболтала мой секрет всему классу.
Решебник
"Spotlight - Учебник" по предмету Английский язык за 9 класс.
Aвторы:
Ваулина Ю.Е., Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В.
Задание
Multiple Matching There are five monologues in this part of the exam, with six statements to match them with. Read the statements before you listen and underline the key words. Listen for words that mean the same as the words you underlined - the exact words will not be in the recording. Try to think of why the speaker is talking - are they trying to describing something, explaining something, or giving some other kind of information. Пять монологов и шесть утверждений для соотнесения в этой части. Прочитайте утверждения до того как начнете слушать и подчеркните ключевые слова. Слушайте слова, которые имеют такое же значение, что и слова, выделенные вами, так как именно тех слов не будет в аудиозаписи. Постарайтесь понять причину монологов говорящих, они стараются описать что-то, объяснить что-то или дать какую-то другую информацию. Read sentences 1-3 and look at the underlined words. Read sentences A-С and match them with sentences 1-3. Which words helped you to decide? Прочти предложения 1-3 и посмотри на выделенные слова. Прочти предложения А-С и соотнеси их с предложениями 1-3. Какие слова помогли вам принять решение?